joi, 10 octombrie 2013

Cerere şi ofertă

Din bătrâni, de la Zamolxe,
Se împarte lumea-n sexe.
Şi, ca-n orice ’mpărţeală,
Este loc şi de tocmeală.
De o parte e puterea,
Dură, aspră, cu averea.
De cealaltă, mai subtilă,
Mai cu forme, versatilă...
Deci, e-o lume-n echilibru,
Cam precar, e drept, dar simplu.
Cu toate astea, iacă,
Intervin mai mulţi de ,,dacă’’.
,,Dacă’’ ea voia mai mult,
,,Dacă’’ el avea mai mult.
,,Dacă’’ ea-l vedea şarmant,
,,Dacă’’ el era culant.
,,Dacă’’ ea vorbeşte-n van,
,,Dacă’’ el mai are-un ban.
,,Dacă’’ dă cu mătura,
,,Dacă’’ el etţetera...
Şi, uite-aşa, cu o conjuncţie,
Te alegi cu-o revoluţie.
E jenant pentru urechi,
Dialogul ăsta vechi,
Din scenariul mereu nou,
Care are, totuşi clou:
,,-- Eu, naivă, nu m-am prins,
Atunci, şti, când mi-ai promis,
Câte-n lună, câte-n stele,
Că, la farmecele mele,
Ca regin’ o să mă porţi,
Iară tu, mi-ai luat ...chiloţi!’’
,,-- Şi, cu ce folos,
Că îi ţii mai mult pe jos’’.
,,-- Tu, subţire, de, un domn,
Operă visai şi-n somn,
Iar pe mine, mărunţică,
M-ai trimes la Ţăndărică’’.
,,-- Lasă, fă, că ţi-am luat capă’’.
,,-Da, da’ blana e de capră’’.
Făr’ de aer vorbe n’are,
Fremătând de indignare,
Greu înghiţind, adânc răsuflând,
Refăcută, o auzi strigând:
,,-- Maşină mi-ai promis că-mi iei,
Un nimic la banii tăi’’.
,,Mai bine-ţi luam drezină,
Că ţi cracii ca la şină,
Ce-i frecată, lustruită,
De rugină curăţită’’.
Ea se-ndreaptă furioasă,
Către el, din minte scoasă:
,,-- Eşti nemernic şi candriu,
Doară sfinţii mă mai ţiu,
Să-ţi scot ochii chiar acum.
Să ai parte doar de fum!’’
,,-- Hei, femeie, geab’ te mânii,
Nu mor caii când vor câinii.
Fără mine n-ai o ţoală,
Şi-ai umbla în ...toată goală’’.
Şi, uite-aşa, şi în familii,
Uni-s tari, alţii umilii,
Şi, ca-n economii de piaţă,
Uni-n spate, alţi-n faţă.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu