joi, 17 octombrie 2013

Mecanică

Am luat un trup de femeie
Şi l-am demontat.
Am constatat că direcţia era bună,
Doar cu mici abateri neglijabile, stânga-dreapta.
Stopurile spate erau chiar frumoase,
Aşa că le-am lăsat la locul lor,
Doar ştergându-le un pic cu mâinile.
Aparent, nu părea nimic în neregulă.
Nedumerit, i-am ridicat capota
Şi am vârât capul în motor.
Bateria era plină,
De mai-mai să dea pe dinafară,
Iar bujiile scânteiau de încărcate ce erau.
M-am apucat, totuşi, să-i cuărţ jigleru’.
Nu ştiu ce legătură este între jigler şi faruri,
Dar ale ei m-au orbit cu lumina lor tulburată.
Sau, poate, erau ale mele?...
Avea schimbător automat,
Modificându-şi singură vitezele,
Dar după reguli doar de ea ştiute.
După aia, apăsând ambreiajul,
Am auzit la început un hârâit... nu prea sănătos,
Mai apoi, motorul începând să urle nervos.
Era însă foarte capricios,
Căci, uneori, torcea ca o pisică.
Cu frâna însă, stătea foarte prost.
Deşi am “călcat-o” cu nădejde,
Cu greu s-a oprit.
Nefiind mecanic bun,
Când am terminat, am lăsat-o aşa... împrăştiată.
I-am scos însă cu grijă sufletul,
Fragil prins cu şuruburi de diamant,
Şi am suflat încet peste el.
Atunci, el s-a înfiorat abia simţit,
Semn că încă funcţiona.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu